Vad tycker man om boken?!

Nu har det gått en månad sedan jag släppt min bok "Sköldkörtelsjuk och frisk- Ett Inre Kaos" och över 600 böcker är sålda.

Men vad tycker läsarna? 
Jag är enormt glad och tacksam, då det hitills verkar som min önskan med boken uppnåtts.
Igenkänning, glädje, känslor, hopp, inspiration ville jag få med i boken. Jag ville inte skriva en faktabok, även om det finns en del av den varan i boken, men först och främst ville jag berätta hur det är att drabbas av denna sjukdom och inte bli trodd när standardbehandlingen inte fungerar.

När ingen förstod det inre kaos jag upplevde. Jag vet att det är många som genomgår det jag gjort.

Tack alla ni som berättar hur ni upplever boken. Ibland tåras mina ögon av era varma ord 💗

● Som att läsa historien om sitt eget liv. En lång kamp där jag tillslut insett att jag måste ta tag i min egen hälsa när sjukvården brister gravt. En bok som många andra behövt läsa. De sjuka, för att bli stärkta i sin uppgivenhet. De friska, för att förstå. De som borde läka oss, för att bredda sin kunskap och släppa sina rädslor.

● En stark och känslosam självbiografi av Nadja om sjukdomen som raserar människornas liv utan läkarens kunskap.
En mycket välskriven händelserik bok som bjuder läsaren på insikt och styrka att aldrig ge upp hoppet. Nadja river med oss i hennes otroliga kraft att berätta om sitt liv som sköldkörtelsjuk patient ett offer i sjukvårdens och maktens näste.

● Informativ och lättläst. Första bok jag sträckläst. Stor igenkänningsfaktor. 👍

● Helt fantastisk bok, tack för att du delar med dig! 
Vi är säkert många som känner igen sig i boken! 
❤️🦋💐

● Tack för att du skrev om dina erfarenheter. Såg nya händelser i mitt eget liv i nytt ljus och ser tydligare mina tidiga tecken på hypotyreos. 💝

● Jag har läst drygt halva boken nu, och gått igenom hela känsloregistret. På något konstigt vis känner jag mig även tröstad mitt i all förtvivlan och bedrövelse, och lite hoppfull 💟 Du har verkligen lyckats bra med boken, den är lättläst även för en "trög" hjärna. Tack Nadja Öström för att du delat med dig av din historia! 💖🤗

● Nu har jag äntligen börjat läsa Nadjas berättelse, i den bok som hon nyligen givit ut. Jag trodde att jag skulle skriva om den när jag läst färdigt och sammanfatta vad jag tyckte men jag slungades in i massor av känslor. Redan efter två kapitel känner jag medlidande, drivkraft, frustration, gemenskap och mycket mer. 


Är du oxå nyfiken på boken? 

Kram Nadja Öström 
#1 - - Katarina:

Hej Nadja! Vilken viktig bok du skrivit och vilken fin blogg du har! Själv har jag haft Graves sjukdom och tagit reda på en massa information från forskningen som vi patienter inte får. Jag är nyfiken på hur du gjort för att börja föreläsa om Hashimotos. Skulle vilja göra samma för Gravespatienter. Kontakta mig gärna! Vänligen, Katarina

Svar: Hej Katarina.
vilken bra idé att föreläsa om Graves, då jag tror många som drabbas inte riktigt förstår vad som händer. Tror absolut att det skulle passa bra att hjälpa andra genom att föreläsa.
Jag själv fick förfrågan bara om att föreläsa då man förstod att jag hade en del kunskap och erfarenhet. Sen flöt det bara på med fler föreläsningar.

Om du är medlem i Sköldkörtelförbundet kan du kolla om det finns någon lokal t engagerad grupp, som du kan ansluta dig till. Då kan du säkert hålla föreläsning för dessa grupper till en början. Kolla om intresse finns i tex stora Sköldkörtelgruppen på Facebook, eller i nån lokal fb grupp. Finns många 😊

varma hälsningar Nadja Öström
Nadja Öström

#2 - - Marianne Grönberg:

Tack Nadja för din fantastiska bok 🌹
Den gav mig både skratt och tårar då jag känner igen mig själv. Kämpar mig igenom varje dag, många gånger har jag gett upp men nu har du gett mig inspiration, energi och ett hopp att även jag kan bli frisk. Att kunna hitta mig själv igen, hon som en gång va så glad, pigg, sprallig och full med energi. Vill och ska verkligen hitta tillbaka till mig själv. Du Nadja har gett mig gnistan, hoppet till en ljus, frisk framtid med mycket kärlek och glädje ❤️
Tack för du finns Nadja, för allt du gör för oss som kämpar 🌺
Kramar
Marianne

Svar: Hej Marianne 💗
Blir både ledsen och glad över dina rader. Jag tycker verkligen inte om att så många ska få må så dåligt. Jag vet ju så väl hur man kämpar, och ingen förstår hur tufft man har det. Jag själv kände en så enorm sorg när jag mådde dåligt och varje dag fick kämpa. En sorg över att förlora sig själv.

Sen blir jag oerhört glad att min bok har gett dig precis det jag önskar att min berättelse ska skapa 👊

Du anar inte hur stor min önskan är att få vända det stora tunga skeppet inom vården för denna sjukdom. Det är fan (ursäkta) på tiden att de förstår. Att de ger sjukdomen den respekt den kräver, och förstå att det handlar om så otroligt mycket mer än TSH och Levaxin.

stor kram till dig Marianne 😍
Nadja Öström

#3 - - Merja:

Hej Nadja!
Tack för att du skrev boken! Den ger hopp och ett nytt ljus i tunneln när man är på väg att ge upp. Jag har som du, resan bakom mej. men din bok visar att det går att vända sjukdomen och få ett liv igen. Bra bok för övriga i familj och vänner att läsa! Tack

Svar: varsågod! Så glad att den gör "nytta" 😍 kram Nadja
Nadja Öström