Man blir påmind!

 
För det mesta mår jag oförskämt bra, och kan tom glömma bort att ta min medicin! Jag känner mig långt ifrån sjuk och är så lycklig över att ha hittat den medicin som hjälper mig.
 
Men ibland, som idag.... Så blir jag plågssmt påmind om att jag behöver rätt mängd sköldkörtelhormoner.
I bilen på väg till affären känner jag den krypande känslan av ångest ibröstkorgen.
Ingen som helst yttre anledning till dessa ångestkänslior, utan snarare av kemisk variant.
Jag har känt dessa obehagliga känslor många gånger och vet idag att det handlar om förliste skk-hormoner hos mig.
 
Normalt medicinerar jag med Nature Thyroid 2 grain på morgonen och 2 grain på eftermiddagen. DocK har jag nyligen höjt, för att se om jag blev av med smärtor längre ner på ryggen som jag försökt träna bort, men inte lyckats med.
Jag höjde med 1/4 grain och vips så var smärtorna borta. Det gäller verkligen att prova sig fram. Allt ska man inte skylla på sköldkörteln och jagvalde att träna och massera i första hand. Men lösningen va lite mer hormoner!
 
Precis som nu. Jag tog den där 1/4 delen jag egentligen skulle tagit till em dosen för att se om de där äckliha känslorna av krypande ångest ville lägga sig. Det verkar funka!
 
Varför kroppen vill ha mer hormoner just vid detta tillfälle, är ju svårt att svara på. Finns så många funktioner i kroppen som är beroende av hormonerna, så det inte räckte till för att bilda serotonin som är ångestskyddande. Men vad vet jag 😉😉
 
Min semester är helt underbar, så jag hittar ingen yttre orsak om det inte är mängden gott vin som ställer till det 😱
 
Jag hoppas hur som helst att detta är tillfälligt och efter sommaren är det dags att kolla lite blodprov!
 
ha det bäst
kram Nadja