Hormoner, stress, sexlust, NDT och livet just nu.

Nu är det ett tag sedan jag skrev, och det har ju hänt en del sen senast.
Jag har äntligen fått en läkare som ville söka licens för NDT. Alla tidigare läkare har försökt att ge mig alla andra konstiga diagnoser som känsligt hjärta, stress, depression och ångest då jag inte kunde hantera levaxin i min kropp.
Detta har gjort mig mycket restrektiv mot vården, och mitt förtroende har tyvärr sjunkit en del.
 
När jag för någon helg sedan utbildade mig hos Peter Wilhelmsson i vitaminer. mineraler och detox berättade han att läkarkåren endast kunde hjälpa ca 22 % av sina patienter, och de övriga 78% är funktionella störningar som tex IBS, Fibromyalgi, migrän, hormonstörningar osv har de ingen kunskap om.
 
Det är precis den erfarenhet jag har.
Att på antiboitika för halsfluss funkar, att laga ett brutet ben fixar dom. Men börjar vi prata om trötthet, magont, sömnproblem, muskelvärk så erbjuds nog bara ssri och smärtstillande samt sömnpiller.
'Ingen ställer frågan någonsin om orsaken.....
För mig är det helt obegripligt!
 
När jag fick veta att jag hade Hashimoto som är en kronisk inflammation i sköldkörteln, så undrarde jag och ställde frågan till min läkare vad vi skulle göra åt detta!?
Nä, nä, nä. Det gör man inget åt. Man låter bara sköldkörtelsn förstöras och stöttar med T4, Levaxin.
Jag hade mycket svårt att förstå detta!!!
 
Idag har jag inte Hashimoto...... Så hur kronisk va den?
Tyvärr verkar det som skadan hade redan skett och min sköldkörtel behöver hjälp.
 
Jag hade lyckan att få min licens på ndt godkänd, och mina tårar rann i rent lyckorus. Min kamp för detta hade tagit 2 år och massor med pengar för att utreda varför jag inte fixade T4 från levaxin.
 
Men är det min Hashimoto som skadat min sköldkörtels funktion? Eller är det stress???
 
I helgen va jag på kurs i "Gnisselzonen" med Anna Hallén, och åter igen sparkade hon ut mig ur sängen med buller och bång... Åter igen fick hon mig att vakna.....
JAG MÅSTE VARA MER RÄDD OM MIG!
 
Jag jobbar för mycket, jag oroar mig för mycket, jag tänker för mycket, jag tar på mig för mycket, och min duktiga flicka är trött å sliten.
Hur svårt ska det va att fatta egentligen. Jag har ju redan mätt upp usla nivåer av kortisol!
 
Så att åter igen få lyssna på kolka Anna va mycket bra, och det resulterade så klart i ett gäng tårar när man inser hur man mår egentligen..... Men nu jäklar suger vi tag i det problemet.
Jag vill ju ha kraft och glädje i mitt liv, jag vill känna äkta lust och glädje.... inte bara plikter!
 
Idag hade vi äran att bli undervisade av underbara Louise Edlund. En okänd kvinna för mig, och jag förtod snabbt att den här kvinnan kan det hon pratar om. Hon har genuint intresse i hälsa, kost och hormoner.
 
Tänk att östrogen, testosteron, progesteron påverkar oss så. Men för lite östrogen sviktar minnet, kroppen sväller och humöret sjunker. Men för mycket blir vi tjurkärringar och blöder ihjäl oss vid mens.
Snacka om att man vill ha ordning på detta!
Inte bara stressen dödar sexlusten utan även obalanser bland våra könshormoner!
 
Och tänk alla stackars oss som trott på lågfettkosten... Huuuu. Utan fett kan kroppen inte bilda tillräckligt med könshomoner!
Äter du statiner? Det är döden för sexlivet och en garanti för cancer.
Vem bestämde nivån av kolestreol.... Kan det vara läkemedelsindustrin.
Visste du att kolesterol skyddar oss, finns i varje cell, hjälper D vitamin.
Du vill ha högt HDL, och ett LDL som simmar lugnt i ett blod utan högt blodsocker som kan orsakas av stress och fel kolhydrater och skräpmat!
 
Jag tror på ödet.
 
Det va meningen att jag skulle gå igenom allt jag gjort. Det känns liksom rätt på ett konstigt sätt.
Jag får träffa så många underbara människor. Jag lär mig så mycket nytt. Jag utvecklas.
För länge sedan blev jag spådd, av en som såg på irisen.....
Hon sa att jag skulle rädda världen......
Hmmmm, då tänkte jag. Vå dåååå???? Ska det bli krig eller?
 
Nu undrar jag om jag inte få vara med om att ändra människor medvetande...... Kanske ska jag rädda värlen ändå? Men inte som jag trodde ;-)
 
Livet är häftigt, och jag har kämpat som en idiot för min hälsa. Och det var väl meningen. Nu mår jag jäkligt bra, men långt ifrån färdig.
Nu måste jag b ehandla mig och min binjure extra kärleksfullt och hoppas du respekterar att jag blir lite mer ego och inte jobbar halva natten!
 
Ett recept på ett härligt liv är när man äter art-egen mat i art-egen mängd, men slarvar ibland.
När man tränar efter glädje och rör sig varje dag.
När man umgås och skrattar
När man sover gott
När man gör motiverande saker utan krav
När man kramas
 
Här är en tjej som får mig att skratta, gråta och älska!
 
#1 - - Anne:

That whats friends are for! ❤️❤️❤️

Svar: Puss ❤️
Nadja

#2 - - NinaKatarina:

Underbart skrivet och så sant.

Svar: Tack ❤️
Nadja