Mitt hårda arbete med min hälsa lönar sig!

Nu kom provsvaren på mitt kortisol och DHEA.
Kortisol påverkas vid stress och sjukdom. Och när man äter levaxin är det livsnödvändigt med kortisol för att kunna ta hand om medicinen på rätt sätt, annars blir man sjukare.
 
Jag har helt ställt om min kost, tränar lagom, tänker enormt mycket på min stress att hålla den i ordning, jag försöker verkligen komma i säng i tid, jag äter min Lio för att stärka binjurarna som utsöndrar kortisol och jag äter C vitamin för att ytterligare stärka binjurarna....
 
Och jo då, nu har jag kortisol så det räcker å blir över på morgon och förmiddag,men jag ser nu och förstår att jag blir seg på eftermiddagen.....
Jag dippar rätt rejält!
 
Förklaringen som kom till denna analys stämmer bra.
Det står typ; överlag så är detta normalt resultat, men kan vara indikation på långvarig stress som är på väg att bli bra eller sämre.
(i mitt fall mot bättre, eftersom jag tidigare mätt lågt kortisol som tyder på utmattade binjurar)
 
Medföljande råd va om mat jag redan äter, om sömn som jag prioriterar, om den där lsgom motion jag redan utför!
 
Så jag tolkar detta svar som att jag är på rätt väg!
Det är nog dags att sluta med min Lio kl 05:00. För inte behöver jag stärka mina binjurar på förmiddagen.....
 
Och mitt DHEA, får jag vara nöjd med!
DHEA är en steroid hormon som produceras av binjurarna, och är föregångaren till många andra hormoner.
Viktiga funktioner som bibehålla feminina/maskulina egenskaper, stresskontroll samt fett och mineralomsättning.
 
DHEA har betydande effekter på fetma, åldrande, stress, PMS besvär, menopausproblem och tom cancer!
 
Vid studier har det visaT sig att vid för låga nivåer av DHEA så ökar risken för cancer, hjärtsjukdom, osteoporos, extrem övervikt, diabetes, och för tidigt åldrande.
 
DHEA skyddar mot bakterie och virusinfektioner.
Alzheimers påverkas av för låga nivåer av DHEA.
 
så med ett värde på 0,70 med en referens på 0,30-1,00 känner jag mig lugn.
 
Nu inväntar jag svart på Reverse t3.....