Tillskott och näring

Jag arbetar med rådgivning kring hälsa och genom åren har jag med allt jag lärt mig, från att rekommendera tillskott till att bli ytterst försiktig kring tillskott.

Vi vill inte skapa nya obalanser genom att ta syntetiska vitaminer och mineraler.
Precis som med obalanser I kroppen vill vi förstå orsaken, och inte bara tex fylla på en brist. Frågan vi ska ställa oss är, varför har bristen uppstått.

När jag arbetar med min Bioresonans ser jag i princip alltid brist på bor och koppar, men även ofta brist på kalium, kalcium och magnesium. När jag pratat med en läkare som arbetar med helblodsprov, så ser hon samma tendens.

Mineraler är superviktiga att ha i balans, även vitamin A och D i balans. Kroppen önskar balans för att fungera korrekt, och vi vill inte skapa nya obalanser med tillskott. Därför har jag blivit mer strikt med vad jag rekommenderar och ger istället råd om vilken typ av kost som kan ge oss dessa näringsämnen. Även livsstilen påverkar hur vår näring tas upp. 

🦋❤🦋❤🦋