Gott nytt år!

Då har det swishat förbi ett år igen och jag tänkte sammanfatta mitt år. Gör det du också, så vi kan se tillbaka på allt som faktiskt varit och försök se allt positivt.

Nu startade min januari 2018 på det allra tuffaste sätt. Jag fick vara med om något jag aldrig trott.
Min älskade Bruno drunknade, efter bara haft 9 månader tillsammans.

Båda mina hundar hamnade i en vattenfyllda pool där skyddet gav vika och Bruno gick inte att rädda. Tackar någon ängel för att min älskade Snickers sakta kunde ges värme och han var blöt men lycklig.

Samvetet var fruktansvärt att leva med länge. Hur kunde detta ske? 
Jag har förlåtit mig själv. Jag saknar Bruno och hans otroliga päls. Hans nos. Hans tokiga sätt.
Jag är tacksam för att min Snickers finns kvar 🙏 Och vi skaffade en ny liten brun skönhet direkt. Snickers härliga son, Bozze, då 4 månader och han slutar aldrig vifta på svansen. Han förgyller livet enormt. 💕

Januari puttrade vidare med både glädje och tårar och i februari fyllde jag 47 år. Som ni märker skriver jag inte mycket om just min sjukdom, då mitt liv har ett annat fokus. Ja just på att leva livet. Jag mår bra och numer slipper helvetet där allt handlar om min sjukdom.

Visst kan jag vara trött ibland, visst har jag ont i kroppen och då framförallt min nacke. Men så ser livet ut.

Dock har jag inte gett upp kampen för alla andra och boken jag började skriva på maj 2017 var i slutet på februari äntligen klar och jag kunde få fira det med en bokrelease. Så coolt.

Jag fick frågan av någon om jag inte även skulle göra en ljudbok, varpå jag undersökte saken men insåg att det var ganska dyrt och släppte den idén, även om jag gärna ville göra det. Jag tänkte att om det är meningen så kommer det att lösa sig....

Snacka om att jag blev paff när mailet kom några dagar senare med avsändaren Saga/Egmont med frågan om de får göra min bok till en ljudbok...
Det här var mars 2018. Bara en månad efter att min bok blev klar!

I april firar jag och maken vår 20 åriga bröllopsdag och jag har åter igen en heldagsutbildning för att lära 15 härliga tjejer att bli duktiga på sköldkörteln, under deras utbildning till hormonterapeuter.

I maj tar jag bilen och mina hundar och brummar ner ca 8 timmar till Hollbeak i Danmark och min fina vän Helle Sydendal som jag träffade första gången 2015 då hon intervjuade mig inför hennes bok Få livet tillbaka. 
Hon är även den som fick mig att upptäcka den härliga rasen Russkaja Tsvetnaja Bolonka, och nu skulle vi ha en helg med utställning för våra små. Jag hade lyckats få upp hennes intresse för utställning och det gick suveränt för hennes fina tikar.
Både hon och jag lyckades med att få våra hundar att bli Danska champions, och hennes fina lilla valp blev bästa valp 2 dagar och sista dagen fick Bozze titeln.
Jag brummade hem igen i 8 timmar efter en underbar helg.

I juli åker jag till Gotland för att medverka på Almedalen med Sköldkörtelförbundet.
Hektiska och varma dagar. Men jag tycker det är viktigt att berätta och informera alla. Jag pratade med läkare som blev intresserade, jag pratade med nyfikna förbigående, och jag fick flera historier om hur illa de blev bemötta av vården.
 
I slutet av juli åker jag tillsammans med syrran och en kompis, samt våra hundar över till öst med en rätt sjaskig färja. Vi landar i Venspiltz och bilar vidare på gulliga vägar till Ryssland och Kaliningrad. Vi skulle på hundutställning, och jag har varit så nyfiken på hur det skulle gå för mina killar som är av en rysk ras.
Vädret svek inte och svetten lackade. Nervositeten gjorde det inte bättre när vi skulle visa upp oss för den ryska domaren.

Tårarna rann när det sjönk in att min Snickers blev Rysk Champion och min Bozze Rysk juniorvinnare! 

Ryssland var otroligt intressant att få vara i, och vår biltur gick vidare till Polen och några dagars semester i Stegna innan nya utställningar i Gdansk där det gick suveränt igen och jag fick med mig 5 medaljer hem av 6 möjliga efter denna otroliga resa.

Snart kom hösten och min Föreläsning för en fullsatt lokal på Åland. Nina, som arrangerade hade verkligen engagerat sig och även pratat i radion om min Föreläsning och om sköldkörteln.

I November åkte jag till Spanien för att prata om Hormontrassel för 15 nyfikna svenska deltagare. Tack för förtroendet, Friskvårdsresor i Nerja.
I oktober 2019 åker jag dit igen 🙏 Jag skötte mig visst...
Där fick jag även upp ögonen för bioresonance och Scio som jag nu djupdyker inom för att kunna hjälpa andra på ett helt annat sätt.

Den 13 oktober blir jag vald till ordförande i Sköldkörtelförbundet.

November kommer och ABF i Lappland bjuder in mig till Storuman för att föreläsa. -20 grader möter mig och föreläsningen var mycket lyckad. Jag är glad och tacksam för att kunna sprida kunskap och min erfarenhet.

Efterfrågan på föreläsningar trillar in och jag har nu flera inplanerade! 
Göteborg 5 jan, Stockholm 2 mars, Malmö 30 mars och Halmstad 31 mars. Se mer

Ett hektiskt arbete som ordförande i förbundet inleddes direkt, men jag lovade mig själv en lugn jul för att dra igång ordentligt 2019.

Nu är vi på landet och ska mysa in nyåret tillsammans med härliga vänner.

Hoppas ditt år varit fyllt av positiva händelser 😘

Kram Nadja Öström