Vill du bli Hormonterapeut?

Diplomerad hormonterapeut
Nästa kursomgång: 7-9/4 och 24-25/4 2017 i Stockholm
 
Premiär för en mer avancerad utbildning för dig som vill arbeta med hormoner i din verksamhet
 
 
Det behövs fler terapeuter i Sverige som vill arbeta helhet, se sambanden mellan kost, livsstil, hormoner och i vilken ordning man behöver åtgärda och justera så klienten upplever viktiga hälsoförbättringar. Dessutom använda sig av rätta provsvar som en viktig pusselbit i helheten.
 
För vem passar min utbildning
 
Utbildningen är skapad för dig som vill arbeta mer med hormonell balans i din verksamhet. Jag kommer lära ut de verktyg, arbetssätt och prover jag arbetar med för att balansera äggstockar, binjurar och sköldkörtel. Vi kommer även in på andra vanliga symtom och obalanser som jag vet att många klienter har besvär med. Får vi tid över kommer jag även dela med mig av tips jag använder såsom beteendevetare i min terapeutverksamhet. Att möta kunden på rätt nivå är väsentligt för resultatet.
 
Vi fördjupar oss kring hormonerna, östrogen, progesteron, testosteron, kortisol, sköldkörtelhormoner, serotonin samt melatonin och hur man tänker utifrån olika klienter och symtom, steg för steg. Vi kommer även diskutera mage/tarm obalanser, candida och vilka råd du kan ge kring det eftersom dysbios ställer till mycket oreda med hormonerna. I kursen ingår också utbildning i att börja arbeta med salivtester. Denna kursomgång erbjuder jag även 2 gästföreläsare: Nadja Öström som föreläser kring sköldkörteln och Nina Axell Hartvik som är expert på balansering med hjälp av örternas spännande värld. Mer om dem via länken: