KostrĂ„dgivarens experiment đŸ˜±

Otroligt spÀnnande att lÀra sig sÄ mycket hur kosten pÄverkar oss. Det Àr spÀnnande att förstÄ sammanhang, försöka lösa problem och se nÀr det faktiskt funkar!
Och jag Ă€r inte diplomerad Ă€nnu 😃
 
Nu pĂ„ lördag ska jag skriva min tenta. Med skrĂ€ckblandad förtjusning lĂ€ngtar jag dit.... Jag vet att jag fixar tentan, men Ă€r Ă€ndĂ„ lite nervös. Eftersom jag Ă€r sĂ„ dĂ€r onödigt högpresterande, och vill alltid vara typ bĂ€st (fattar inte varför just nu.... NĂ„t jag behöver jobba pĂ„ 😜) sĂ„ har jag nĂ„gra nerver spĂ€nda. Jag vill ju verkligen fixa denna tenta, och fredagen Ă€r vikt Ă„t sista pluggandet!
 
Jag har redan klienter bokade, vilket Ă€r otroligt hĂ€rligt och nĂ„t jag lĂ€ngtar att fĂ„ dra igĂ„ng med! Under tiden Ă€r det mina nĂ€rmsta som blir mina försökskaniner â˜ș.
Min son,som Àr sÄ dÀr underbart aktiv har jag skurit ner gluten och mejeri pÄ, samt godis och lÀsk. Till det har vi lagt till kosttillskott som omega 3, nattljusolja, magnesium, zink och c vitamin. MÄste sÀga att han Àr otroligt medgörlig för att vara 9 Är.
Det bÀsta av allt, Àr att vi alla mÀrker skillnad!
Han mĂ„r bĂ€ttre 👍💋
 
Min man Àr opererad i tarmen och led mÄnga Är av tarmfickor i tjocktarmen, som sedan nÄgra Är Àr avkapad 50 cm.
DÀr Àr upptaget av vÄra salter, sÄ extra salt av Himalaya salt har jag beordrat.
Eftersom magen Àr lite brÄkig nÀr kosten Àr omlagd till lÄgkolhydratkost, sÄ misstÀnker jag att han behöver lite mer fibrer. Vi har lagt till lite rÄggröt. Vi blötlÀgger rÄgen kvÀllen innan, för att sedan kokas till gröt pÄ morgonen. Det sÄg rÀtt Àckligt ut tycker jag, men kÀra Fredrik tyckte det va jÀttegott tillsammans med lite lingon.
Tom min dotter Rebecca ville ha en portion nĂ€r hon smakat.... â˜ș
 
Även köpt hem Markattas surdegsbröd gjort pĂ„ rĂ„g. Nu ser vi hur makens mage reagerar!
 
SjÀlv sÀnker jag min medicinering av sköldkörtelmedicin. Det Àr lÀskigt, och vid varje sÀnkning fÄr jag symtom av hypotyreos de första dagarna. Sen liksom stabiliserar det sig.
Det mest tydliga Àr vÀrk i handlederna, och fingerlederna. Men jag stÄr ut, och har koll pÄ morgontemp (som ligger mellan 36,8-37,3)
Jag kan ibland vara lite svullen om ögonen nĂ€r jag vaknar, men ibland vet jag inte om det Ă€r Ă„ldern 😁 eller symtom....
 
Vi har pÄbörjat utredning av vÄr son pÄ BUP. Vi har trÀffat sÄ underbara mÀnniskor dÀr, och snart börjar alla tester för koncetrationtester. BÄde spÀnnande och nyfiket.
 
Ha en fin dag!
KostrĂ„dgivaren 😍
Â