Vem kan hjälpa oss?!

Tyvärr saknas mycket kunskap för god sköldkörtelvård och många söker desperat efter en läkare som lyssnar, kan och förstår. Som har modet att hjälpa oss, då den traditionella vården är alldeles för bakbunden och med en för liten verktygslåda att hjälpa oss.

I deras verktygslåda finns bara levaxin, TSH, ssri, betablockerare, smärtmedicin, sömntabletter, psykolog och stresshantering.
De saknar kunskap om optimala skökdkörtelvärden vid medicinering, de saknar näringslära.

Det är min erfarenhet 

Jag fick söka länge innan en läkare var villig att hjälpa, och det fick kosta pengar (och tur är att jag hade råd. Alla har ju inte det...)

Jag vill tipsa dig om hur du hittar en läkare som vill samarbeta. Det är alltid bra med någon som är villig att lyssna och hjälpa lite utanför boxen.

Har du idag en läkare som du uppfattar lyssnar, stanna kvar och lär den läkaren. Plugga på själv och be om samarbetet. Privata läkare är mindre bakbundna i hur de behandlar. Men kanske har du en VC läkare som lyssnar.... stanna. Be om rätt blodprover, be om annan medicinering.

Om du ännu inte hittat rätt kan jag tipsa om privata aktörer. Tyvärr har många fullbokat och inte tar emot fler patienter, eller har lång väntetid. Ställ dig på väntelista.







Du kan även be att få listan för de läkare som sökt licens för NDT hos Läkemedelsverket, och se om någon finns i din närhet.

Vill du tipsa om en bra läkare kan du gärna höra av dig till mig eller skriva i kommentar.
Du kan Maila mig till [email protected] 


Så kan vi hjälpa varandra att hitta en läkare som vill hjälpa 😍
Kolla gärna med din läkare att det är okej att tipsa om hen 😃
#1 - - npfmorsan:

Ja att hitta rätt läkare eller en läk som lyssnar är inte lätt...dem som gör det kostar dessvärre en del o når iallafall inte jag har råd med :( därför går jag vara längre o längre ner i min hypotyreos för att ingen vill hjälpa en...önskar verkligen att man kunde hosta upp dem stora summor som privatkliniker vill ha.trist att dagens läk är så okunniga sån måste söka sig privat eller utomlands :(
Men tack för tipsen 😀

Svar: Ja det är verkligen fördjävligt att den ordinarie vården inte kan hjälpa, och de som inte har råd med privat har det ännu värre. Dock är Medicheck inte speciellt dyra. 359 kr för ett möte.
Nadja Öström

#2 - - npfmorsan:

Tack för det..ska kolla med dem...å tack för en bra blogg :)

Svar: 😀😍
Nadja Öström