Inför min kommande bok

Mycket snart kan vi skicka in all text till min kommande bok Sköldkörtelsjuk & Frisk- Ett Inre Kaos. Det känns så spännande.


Jag hoppas och önskar att jag med min berättelse samlad i en bok med ca 250 sidor inge hopp och glädje. Kanske kan den medverka till positiv förändring i vår vård! 

För att få boken levande har min vän Sofia Edholm målat fantastiska bilder som illustrerar många känslor. Bilder som är så talande och magiska 

Ha ha ha 😅😅😅 nä den där bilden är inte med i boken, men denna sjukdom kan orsaka många jobbiga  tillstånd även om grönt ansikte inte finns med i symptomlistan.

Ďäremot dessa fantastiska målningar är några av de känslosamma bilder du får möta i boken.


Alla dessa besök hos läkare som lämnade mig med en sorglig känsla av maktlöshet.
Alla tårar, all denna kamp för sin hälsa.

I boken får du läsa om denna kamp att komma till rätta med allt. Här nedan ett litet smakprov ur boken 🤗

"Där satt jag nu på trappan till min nya lokal som skulle renoveras. Min alldeles egna salong. 

Så njutningsfullt, avslappnande och till och med vackert det hade kunnat vara att sitta där. Nu var det dessvärre inte så det kändes. Jag minns faktiskt inte om solen sken eller om fåglarna kvittrade. Det var nog inte så viktigt och kunde faktiskt kvitta just då. 

Jag minns att jag satt där på trappan direkt efter att ha kommit från läkaren som jag upplevde innerst inne inte ville hjälpa mig.

Jag hade tagit nya blodprov. 

Hon skulle få igång mig igen hade hon sagt. Hon skulle göra detta genom en större dos Levaxin och en mindre dos Liothyronin, varav hon egentligen inte vill ge mig den sistnämnda. 

Hur kommer det sig att så få läkare tror på en medicin som uppenbarligen hjälpt så många sköldkörtelsjuka att komma på rätt spår? Hennes plan var egentligen att bara ge mig Levaxin men jag grät mig till att hon skulle skriva ut mer ”Lio” som vi sköldkörtelsjuka brukar förkorta namnet på medicinen.

Jag bad på båda mina tillgängliga och bara knän. För mig var det så uppenbart att jag behövde mitt Lio. Fler blodprov skulle tas men rebellen i mig vaknade när läkaren envisades med att Levaxin var lösningen till allt.
Jag gav liksom upp för en stund. 
Trots att jag är Nadja. Åtminstone gav jag upp tanken och hoppet om att komma till rätta med min hälsa med hjälp av vården. 
Jag bestämde mig för att ännu en gång ta tag i problemet själv"

Igår fick jag även besök av fotografen Håkan Elmquist för att få några fina bilder från hur jag ser ut i dagsläget 😁
Vi är verkligen i slutskedet av boken och min längtan är stor att ha boken i handen.

Jag hoppas att den finns tillgänglig senast i februari 🤗🌞

#1 - - Emma:

Hej mitt namn är Emma Hanson och jag är 24 år. Läste en hel del på din blogg när jag fick hypotyreos. Det är verkligen ett kaos som du säger och hade inte läkare som lyssnade på mig. Har haft det i ett år nu och är fortfarande inte reglerad rätt. Fantastiskt bra och starkt att du tar upp ämnet som du gör och kul att du släpper en bok! All lycka till dig!

Svar: Åh tack ❤ Hoppas även du får ordning på din medicinering. Kram Nadja
Nadja Öström