Trött å sliten!

Haft en underbar helg i Danmark där jag hälsade på bästa Helle Sydendal som jag lärde känna när hon intervjuade mig för sin bok "Få livet tillbaka" för ca 3 år sedan. Boken är en lättläst bok om vägen tillbaka från att inte må bra på standardbehandlingen för hypotyreos.

Jag åkte ner med mina två fina Bolonka-hundar till Danmark för att gå på utställning. Det var första gången med Bruno som jag nyligen tagit över. Det gick så bra att han tog hem segern över 8 andra 2 dagar på raken. Min lilla Snickers som jag haft sedan valp tog tredje plats båda dagarna.

Man är otroligt nervös innan och glädjen är obetalbar när det går så Bra!

Det är faktiskt tack vare vänskapen med Helle som vi har två glädjespridare, kärleksfulla hårbollar hos oss idag. Min man förälskade sig i Helles lilla Speedy för 2,5 år sedan och sen blev det fart på mig att hitta denna ovanliga ras som min allergiska man tål! 
Russkaya Tswetnaya Bolonka! 

En lång tågresa med förseningar började denna helg och det var fantastisk att vara framme i Holbeak. Vi åt middag och drack vin, samt pratade massor. Kom inte i säng förrän kl 00:30, och vaknade tidigt.

Nervös och dan genomfördes utställningen som gav så glädjande resultat. 

Gulliga Helle lät mig pusta ut på soffan efteråt.
Det blev nästan lika sent den kvällen och givetvis babblade vi på i sällskap av god mat och vin.

Lilla Speedy endast 1 kg. Mina hårbollar väger ungefär 4 kg. 😜

Söndagens utställningar gick precis lika bra och segerdansen som domaren skrattade åt kändes befriande 

Min syrra som lurat med mig på alla Hundutställningar va med och jag kunde hänga med i bilen hem till Stockholm igen.


Idag när jag vaknade var ögonen ovanligt trötta, geggiga och grusiga och jag funderar på om slarvet med gluten och skräpmat är orsaken, tillsammans med nervositet och för lite sömn??

I Danmark är bröd en naturlig del av kosten och jag brukar inte reagera. Men denna helg blev det överdos av smörrebröd.... dessutom tryckte jag i mig en hamburgare på Donken på färden hem. Jag minns faktiskt inte när jag senast tryckt ner en läskig burgare från donken senast....

Men visst undrar jag om mitt slarv orsakat dessa geggiga trötta ögon idag. Dags att skärpa till kosten igen så hoppas vi på att det rätar upp sig 😜

Hoppas du haft en fin valborg! Min va fantastisk även om jag känner mig lite sluten idag.