Hypothyroid Mom kommer till Danmark 13 maj!

Hypothyroid Mom kommer till Danmark den 13 maj, och nu har du möjlighet att lyssna till hennes föreläsning.

Vem visste
som låg ämnesomsättning betyder så mycket för ditt liv?

Låg ämnesomsättning är en utbredd sjukdom

Tränar du utan att få effekten av träningen? Inte förlora dig själv, även om du är på en diet? Är du alltid trött, även om du sover hela tiden? Glömsk och har du svårt att koncentrera dig? 
Har du svårt att bli gravid eller har avbrutits flera gånger?
 
Kanske är du en av de 445 000 svenska personer som har hypotyreos, populärt kallad: låg ämnesomsättning.

Vem visste att den lilla fjäril-formade körtel som kallas sköldkörteln på framsidan av halsen, kan ha en sådan inverkan på mitt liv?

Populära Dana Trentini, kvinnan bakom bloggen HypothyroidMom, en blogg om hypotyreos med över två miljoner sidvisningar per. månad och en miljon Likes på Facebook.

Nu kommer hon till Danmark och ger en efterlängtad föreläsning.

När sköldkörteln producerar för få hormoner, får du "långsam ämnesomsättning". Detta kan ge en mängd olika symptom, såsom. fetma, trötthet, graviditetsproblem, utsatta för depression, smärta i leder eller muskler och mer.

Över 440000 människor i Sverige som drabbats av hypotyreos -  är de allra flesta kvinnor. Mer än hälften har ingen diagnos och därför inte bryr sig. Några av dem som får behandling, mår inte bra, men ändå få många av dem är inte  prova andra typer av läkemedel än standardbehandlingen 

Kom och lär dig mer om hypotyreos. Den danska hypotyreos Association har bjudit kanadensiska Dana Trentini kommer till Danmark för att hålla föreläsningar.

Kanske du redan följer hennes blogg?

Se mer och boka din biljett via Billetto.

#1 - - Jeanette:

Hej! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för att få råd och tips. Jag är sjukskriven för utmattningsdepression/depression och varit sjukskriven i 6 veckor nu... mår ff inte bra. Har så många tecken på Hypotyreos så nu funderar jag på att kontakta min läkare igen. Enl proverna är min sköldkörtel bra. Men det MÅSTE vara ngt fel. Jag gråter och gråter, livsglädjen är helt borta. jag som är en glad och positiv person annars. Orkar inte. Hur ska jag få min läkare att ta FLER prover... eller om jag bara får testa Levaxin?? Hoppas du svarar... behöver hjälp. Tack! //Jeanette

Svar: Kika in på www.matcoachen.se 😘
Nadja Öström