Plufsiga ögon 😞

Kl 09:30 i morse.
 
AssÄ, sÄ trist att vakna varje morgon med dessa pÄsar under ögonen.
Under sommaren och semestern sÄg jag inte alls ut sÄ hÀr pÄ morgonen!
 
Jag Àr helt övertygad om nÄt Àr överbelastat i mitt system, och under ögonen symboliserar med njurarna.
Men jag vet fasiken inte vad jag ska göra för att förbĂ€ttra denna morgonstatus, som upprepas dagligen. Ögonen kĂ€nns klibbiga och aströtta, för att vakna till lunch.
 
NĂ€sselte har testats, men utan verkan.
C vitamin i högdis verkar inte göra skillnad
LÀngre sömn kan tom göra det vÀrre....
 
Behöver jag stĂ€ndigt ha semester tro 😂
 
Jag ser ofta dem med Sköldkörtelproblem att de har just detta med ögonen. Undrar just varför!? 
Är det samarbetet med binjurarna som brĂ„kar? För lĂ„gt kortisol har jag.
 
Nu provar jag att inte ta sköldkörtelmedicin sÄ tidigt, sÄ att kortisolet fÄr stiga lite. UngefÀr kl 06:30 tar jag min första dos om 2 grain.
Kl 15:10 tar jag ytterligare 2, 25 grain och ibland tar jag 1 grain ndt med 10 mcg lio för att underlÀtta det för binjurarna.
 
Jag har testat lio pÄ morgonen för en tid sedan, men konstigt nog blev ögonen vÀrre...
IgÄr blev jag Àven pÄmind om att ta tempen, för att se hur vÀlinstÀlld man Àr.
Pulsen ligger pÄ 60-70 och Àr ok. Tempen skulle kunna komma upp nÄn grad dock. Den ligger pÄ 36,5 pÄ morgonen och 36,7 pÄ kvÀllen Just nu. Ska laborera lite och ta tempen flera ggr/dag och se om det finns nÄt att göra hÀr.
 
Binjurestöd som Adrena cortex har inte heller förbÀttrat ögonen.
 
Finns det nÄn dÀrute som har andra tankar och ideer kring detta?
 
Nu kl 11:00 ser jag ut sÄ hÀr;
 
Visst ser jag andra med pĂ„siga ögon utan Sköldkörtelproblem..... Men sĂ€g dĂ„ nĂ„n klok mĂ€nniska varför det blir sĂ„ hĂ€r! Vill sĂ„ gĂ€rna förstĂ„ mekanismen bakom fenomenet 😉
 
Ha en fin dag alla ❀ Och varmt vĂ€lkomna med tipsÂ