Dag nr 6 av 30

Ja, nu har jag kommit in i min autoimmuna diet, som innefattar;
Kött, fisk, fågel
Grönsaker och frukt
Oliver och olivolja
kokosolja och kokosmjölk
Grönt te, rött te och vatten
 
Och man kan få till många goda rätter av bara detta, kan jag lova! Trodde det knappt själv 😀
 
Mina frukostar har oftast varit proteinkälla som kyckling eller rökt makrill samt sallad gjord på sallad, gurka, groddar, avocado, ruccola. En superfräsch dressing gjord med citron, olivolja och salladskrydda! 
Det är bra att äta mer grönt och framför allt citron för att motverka försurning av kroppen!
 
Har just läst att läsk är 10,000 ggr mer försurande än vatten för kroppen!!
När kroppen blir för sur kämpar kroppen med kalium, kalcium och magnesiumnivåerna. Och för att tillrättalägga nivåerna använder kroppen skelettets kalcium..... Inte så bra om man inte vill bli benskör!
 
Visst är citron surt, men i kroppen blir den basisk! Så ät helst mer grönt som grönsaker och frukt! 
 
Imorse se blev det frukost på mixad banan, avocado, hallon och lite kokosfett!
Kokosfett har fantastiska egenskaper för kroppens välmående! Ibland tar jag en sked i mitt te!
 
Min man har varit fantastisk som lagat middagar, som passar min diet! Så middagarna har även landat i min lunchlåda! Perfekt! Mellanmål har varit frukt.
De dagar jag jobbat sent fick jag ont i magen på eftermiddagen.... till sist fattade jag att min kropp verkligen behövde mat mer regelbundet!!
 
Otroligt viktigt att äta regelbundet!
Men nån jätteskillnad har jag inte märkt, mer än i onsdags då jag åt för lite, vilket hjälpte till att rubba mitt humör!
 
Jag är inte piggare än vanligt på morgonen, träningen funkar bra.
Stor skillnad är att jag just nu är otroligt pigg och nykter.....
Första fredagen på evigheter som jag inte njuter av ett gott glas vin!!
Det känns helt okej dock, och jag ser fram emot träningen imorgon med en kollega!
Imorn öppnar ett nytt gym i närheten som vi köpt kort hos! Ska bli kul!
 
Trevlig helg, jag kör en nykter.... 🍹