Tror jag vet källan till arsenik i kroppen!

Att mäta upp nivåer över normalt på arsenik i urin va inte speciellt lustfyllt. Jag kan ta extra c vitamin, alfa-liponsyra och N-Acetyl cystein samt jod för att skydda kroppen vid avgiftningen som kroppen själv jobbar med.
 
Men man måste ta reda på källan till varför man utsatt kroppen för otillåtna nivåer, och jag lovar att jag googlat och frågat runt. Visst vet vi att ris kan va en orsak, men det äter jag nästan aldrig.
Jag har mailat kommunen och frågat om vårt vatten, och svaret är underbart! Haninge vatten har nästan 100 ggr mindre arsenik än den tillåtna nivån. 
Men mitt bekymmer fanns kvar, till en dag då det blixtrade till på Hjärnkontoret......
 
Vi har ett bigaråträd på vår tomt intill parkeringsplatsen, där vi skärmat av med trästolpar.
Dessa trästolpar fick vi när Telia plockade bort sina gamla telefonstolpar på vår gata. Killarna lämnade gladeligen ifrån sig dom....
 
Problemet är bara vad jag nu efter allt googlande förstått, är att dessa telefonstolpar är behandlade med medel som gör att de skulle hålla länge och klara angrepp. Detta medel är inte direkt miljövänligt och utsöndrar bland annat  ARSENIK
 
Så nu när de ligger på marken intill detta träd, så har äcklig arsenik läckt ner i jorden där trädet hämtar näring. 
Jag och fåglarna har gladeligen ätit av dessa goda frukter helt ovetande om giftet. Men jag har nog hittat källan och är glad att trädet endast burit frukt förra året.
 
Detta är numer förbjuden frukt, och trädet sågas ner inom kort. Även stolparna ska försvinna från vår tomt!
 
Skönt att veta var giftet kom ifrån men samtidigt lite skrämmande. Killarna som kommit för att forska bort de gamla stolparna borde vetat bättre..... Troligen är detta klassat som miljöfarligt och skulle bort från naturen!
 
Kram från en lättad tjej, men ledsen för att detta ändå skedde. Stackars moder natur.