Vanligt sjuk!

Jag minns knappt när jag var förkyld och influensa har jag nog aldrig haft. Feber hade jag senast för 5-6 år sen då jag fick halsböld och blev tvungen att äta antibiotika efter att ha avstått när barnen nån vecka tidigare fått halsfluss som vi lät läka ut själv. 
Men halsböld var allvarligt och jag hade inget alternativ, och jag kan lova att jag var dålig. 
 
Att hälsa på människor och kramats har aldrig hindrar mig trots förkylning eller influensatider. Jag har ju aldrig smittats.... Men så kom detta nyår och min systerson hade en elak hosta, vilket inte störde mig.
Dock blev jag rätt förvånad när jag någon dag senare börjar småhosta och under kvällen känner den där klassiska frossan trots en hettande hud.
 
Min man blev lika eländigt sjuk och på nätterna sover vi så illa att den viktiga sömnen för återhämtning ständigt störs.
 
Nu är jag väl inne på 5,de dagen och äntligen börjar jag känna att baskiluskerna startat att kapitulera. Febern la sig redan andra dagen men jag är fortfarande förvånad över hur sliten kroppen varit.
 
Halsen har varit som ett stort sår med ständig värk och hostan har rivit långt ner i bröstet, vilket lämnat mig stämband som värsta whiskeydrickare....
 
Jag är vid gott mod och nästan religöst lycklig över en "vanlig" sjukdom som jag vet går över.
Inga kostomläggningar krävs, det påverkar inte långsiktigt och jag behöver inte leta en duktig doktor för att få hjälp.
Jag behöver inte läsa mängder med böcker eller oroa mig för framtiden.
Min Hypo har jag inte ens funderat över. Ögons svullnad har lyst med sin frånvaro 😏 
 
Utan i lugn och ro tar jag varje dag för vad den är och är lycklig över att det finns smärtstillande att lindra det värsta. Jag tackar för de nätter sömnen får kroppen att läka, och vaknar lycklig när jag känner förbättringar och känner tacksamhet över att kroppen är stark nog att bekämpa dessa envisa baskilusker, som spridit sig till otroligt många. Var det här min första influensa?
 
Jag har varje dag tagiten shot med riven ingefära, pressad vitlök, honung, citron, d vitamin och olivolja, utöver ett gäng vitaminer och då framförallt zink & c vitamin som hjälper immunförsvaret.
 
Ikväll blir det middag och Jersey Boys med äldsta dottern, som bjuder som en tidig födelsedagspresent.
Jag har längtat så till detta och är glad att kroppen repat sig.
 
Krya på er alla influensa-sjuka. I know the feeling!
kram