Ny adress

Halloj!
Av nån anledning kunde Blogg.se inte längre tillhandahålla min förra adress minhypotyreosresa.se vilket är supertrist och jag ser att besöken rasat. Lite putt blir man, när säkert en del läsare tror att det är nåt fel.
 
Hoppas ni som tyckt om bloggen hittar tillbaka!
 
Jag har funderat en del över alla dessa goda råd som ständigt delas ut, de snabba och smarta träningstipsen, den snabba maten och alla mindfullnessövningar man bör lägga in dagligen för att må så bra.
Om man skulle göra allt som tipsas om, även om det "bara" är 5 minutersgrejer så skulle hela dagen upptas av allt man "måste" göra för att må bra.
 
Jag tror man måste sålla rätt hårt vad som är bra just för mig. I min värld är jag duktig när jag gör valet att slå ner arslet framför en bra serie och inte gör tusen andra saker. Att vi nu även skaffat en söt liten vovve som jag gör dagliga skogspromenader med, är ju rena rama mindfullnessen.
Minträning är mest sporadisk men jag tycker mer om det nu när det inte blir ett måste. Nöjdsamheten av en promenad i friska luften är så skön känsla, även om duschen efter ett gym-pass också är skönt.
 
Kanske behöver man inte göra alla dessa små övningar som ska klämmas in varje dag för att man ska vara så jäkla effektiv. Kanske ska man prova att leva lite istället och njuta av de härliga stunderna, att träna när det känns bra och djupandas för att andas in frisk luft. Jag får stress annars, om jag har ett allt för rutat schema av måsten!
 
Snart är det dags för läkarbesök och ny provtagning. Inga kosttillskott har intagits förutom omega 3 och gelatin (kollagen) samt Hcl, och en hel del citronvatten.
Mina naglar har varit asgriniga och skivat sig de senaste 2 månaderna, som det nästan aldrig gjort tidigare. Så jag är verkligen nyfiken på hur det står till med mina tidigare låga nivåer av zink ser ut?
Hur har jag det med B12 som även var lågt, precis som järnet.
 
Mitt mående är helt okej, och jag har funderat på hur dessa kosttillskott jag ätit påverkat. Eller blev det bara dyr avföring?
 
Häromdagen tog jag även salivtest för könshormoner och dygnskortisol... Jag återkommer med resultaten!
 
Ha en fin helg