Mina symtom innan jag fick diagnos

Jag har funderat lite senaste tiden få jag känner mig så o-sjuk. Jag glömmer bort att jag är kroniskt sjuk och kör då ibland lite för hårt och vips strejkar kroppen.
Kroppen gör ont och jag blir tröttare än tröttast, men nu för tiden kan jag dra i nödbromsen och tvingar ner rumpan i soffan framför ett meningslöst tv program. Det hjälper mig att stänga av alla inputs min hjärna tar emot!
 
Numer ser jag mig som frisk, men med en tendens att bli påmind när jag kör på i för högt tempo. Men det är bra. Jag måste lära mig. Det är tufft att ändra ett sätt man haft hela livet, alltså gå mer på vilja än mina egna behov.
Det är klokt att ställa sig frågan: - Vad vill jag? Vad behöver jag?
Är det verkligen samma svar på dessa frågor... Troligen inte. Idag försöker jag på allvar se till mina behov mer än nånsin ☺️
 
För ett litet tag sen slog det mig hur lätt det är att glömma alla de besvärliga och obehagliga symtomen man haft både före diagnos och med fel medicinering.
För att inte snacka om hur ledsen man va efter alla läkarbesöken när de ville skylla på "känsligt" hjärta eller stress..... Jag har förträngt den hopplöshet och hjälplöshet jag kände. Nu blir jag mest arg på den felaktiga behandlingen jag fick, och det sorgliga bemötandet.... 👿
 
Symtomen jag hade, som jag är fri från nu;
  • Oregelbundna hjärtslag
  • ångest
  • deppighet
  • glömska
  • hjärtrusningar
  • Diaree
  • magsmärta
  • röda ögon
  • minnesluckor
  • handledsvärk
  • bröst som läckte mjölk
  • trötthet
  • huvudvärk
  • sömnsvårigheter
  • B12 brist
  • nedständhet
  • hörselnedsättning
  • eksem
  • svullen runt ögon
  • svullna ben
  • viktökning 10 kg 
  • andnöd
  • håravlossning
  • sköra naglar
  • klåda i öronen
  • 0 alkoholtolerans
Jag tror det var det mesta men måste säga att symtom när hjärtat slår konstigt, andnöd, minnesluckorna och orkeslöshet är klart bland det jobbigaste. Riktigt skrämmande att glömma saker så fort. Jag förstår hur demens kan kännas.
 
Nu jublar jag varje gång det glimrar till på Hjärnkontoret när jag letar efter info 😂🎉🎉
 
Jag önskar alla skulle få må så fint som jag ❤️
 
#1 - - Jessica :

Vad underbart att ha hittat någon som skriver om sjukdomen! Jag är idag 29 år, har haft hypotyreos sen jag var runt 20. Drabbades av hyper när jag var yngre. Jag mår inte bra idag, har nyss fått ökad levaxin dos av min läkare, upplever numera ledvärk i handlederna, magsmärtor som går lite i skov (utreds för detta nu), mina underben är svullna pch ja listan kan göras lång på hur jag mår just nu. Kan verkligen det här vara symptom på att jag ligger fel i min hypotyreos behandling? Vill så gärna känna mig pigg och kry igen! Med en ett och ett halvtåring vill jag hinna med i hans tempo och gör allt för att han ska ha det bra(fokuserar min energi på detta). Hade varit så tacksam för lite tips kring hur jag kan gå vidare med det här med läkaren! Med vänliga hälsningar Jessica

Svar: Med dina symtom du beskriver låter det som att du är undermedicinerad. Ha koll på värden av fritt T4 och fritt T3. De får inte ligga för lågt. Sedan är det viktigt att även ha koll så att inte nivper av järn, D vitamin, B12, folsyra, magnesium,zink och kortisol så att de inte ligger för lågt
Nadja