Allt har sin tid och allt har sin mening

 
 
Vi alla gör våra resor här i livet, och jag tror allt händer av en mening. Vi är här för att lära oss....
Jag va hos en slags spå-tant för många år sedan som sa att jag endast hade en sak att lära mig i detta liv. Det var att kommunicera med många människor.
Jag har väl inte riktigt förstått hur, men jag har gått utbildningar i allt möjligt men även just hur man kan kommunicera. Idag är jag ordförande i Sköldkörtelföreningen..... Jag hamnade kanske inte där av en slump. Från att ha arbetat med eget företag och övat min kommunikation med endast ett fåtal har jag hamnat i en stor föreningen, och jag märker vikten av bra kommunikation.... Är det här jag hamnat för att lära mig??
 
Det kan ju verka soft att bara ha en läxa här i livet, men att kommunicera är rätt knepigt faktiskt. Jag ser fram emot mina nya lärdomar!
Det här är nog meningen.
En "spåkvinna" har även berättat att jag ska rädda världen.... Hallåååå. Det lät skitskumt och jag bara la det i huvets samling av skräpinformation. Det sjuka är sedan är att när jag pratar i telefon med en mycket engagerad Sköldissyster (Helle Sydendal) börjar hon prata om att vi ska "rädda världen" med att sprida kunskap. Jag rös i hela kroppen, och tänkte:-Det va som fan! Är det SÅ jag ska rädda världen??!!
 
Får jag möjlighet att åstadkomma ett litet framsteg i vården för oss med Sköldkörtelproblem så skulle jag bli så stolt, och glad. Det är så många som inte får den hjälp dom behöver. Jag gråter för er. Jag exakt hur illa man kan må. Hur illa det känns när läkare säger att det sitter i huvet, det är stress du behöver depp-piller, när man VET att det är sköldkörteln.
Då har läkaren mage att säga att det inte har något samband!!!!! Det gör mig galen, och vill att utbildningen ska utvecklas så även läkare kan ge en vård med god kunskap och kompetens.
 
Att vara i livet där man är, tror jag har sin mening. Jag har släppt årorna och låter strömmen tya mig vidare. Jag kämpar inte uppströms längre, jag följer flödet. Jag lyssnar. Jag tror på min kropp, jag litar på den och jag har efter 44 år landat åter i den.
 
Normalt går jag hos en superduktig idrottmassör, och gjort i 15 år eftersom min nacke är bråkig. Min massör har problem med sin armbåge och får inte massera, så jag hamnade hos en kollega till henne. Min massör intygade att Deepani var bra, var idrottmassör och healare.... Jag skrattade till och sa skämtsamt att då kan hon ju hela min nacke nu då.....
Vet ni, jag la en beställning ut i den flummiga världen.
 
Idag när jag kom till Deepani möttes jag av en varm och älskvärd själ som vet vad hon pysslar med. Hon masserade och healade.
Hon sa ganska omgående att hon kände av den tunga sorg jag bar på. Ja, jag bär på så mycket sorg över att jag övergett mig själv. Det gör ont att inse.
Hon sa så vackra saker och jag kände total tillit, vilket är ovanligt. Men jag är redo att släppa allt gammalt och gå vidare till att vara bara underbara jag. Jag har slagit så hårt på mig själv hela livet. Hon kände allt detta.
 
Men hon kände och märkte även hur alla spänningar släppte lätt och hon berättade att hon kommer att göra min nacke hel!!!
Hmmm, jag hade ju skämtsamt sagt det. Hon visste inte det, så när jag berättade log hon bara.
 
Ja, jag testar så många udda saker och jag tror på detta. Det känns så bra. Jag har bestämt mig att sluta slå på mig själv. Ser fram emot en nacke som inte stelnar till igen. Deepani berättade att kroppen var rädd för att släppa taget som håller mig stark och motståndkraftig. Jag kanske inte behöver ha det skyddet längre. Tillit till mig själv har ökat enormt sedan min Trancendentala Healing jag gjorde tidigare i år. Att acceptera allt i livet har fått mig att nå ännu längre. Nu är årorna kastade och mitt ego tar mer plats. Känns bra och spännande.
 
tom mina ögon är inte svullna och pluffsiga längre....
Jag äter nu 3 grain Nature Thyroid, ochj inser att det är bara att medicinera. Efter 2 försök med att minska medicinering, upplevda symtom som frussenhet, låg puls och temp samt ett hår som rasar i stora tovor inser jag att sköldkörteln har tagit skada så jag får hjälpa kroppen med vad den saknar :-)
 
Sömn, bra kost, återhämtning, motivation, träning, stöd av vitaminer/mineraler, omega 3 och skratt är även en del av min medicinering för god energi och livsglädje.
 
Va rädd om dig, jag är det om mig.
love <3