Nattdos kl 04:00 funkar perfekt!

Nu äter jag inte längre lio, då jag straxt började känna av att ögonlocken blev irriterade vilket verkar ske när man har för mycket T3 i omlopp.
Jag va på kryssning här i helgen och dansade loss till kl 04:00, och kröp svettig och dan ner i bingen för några timmars sömn.
Tanken va att vi skulle upp till frukosten kl 8:30, så jag hade ingen lust att ta mitt nattdos kl 05:30....
Så min nature thyroid tuggades straxt innan huvudet landade på kudden, och döm om min förvåning när jag klev ut sängen inte ens va påsig under ögonen....
 
Vi sov förbi frukosten så att dagen startade med lunch. Men nu kör jag nature thyroid kl 04:00, och det funkar perfekt 👍💃
 
 
Men jag har även lärt mig att inget varar för evigt, så jag är glad så länge det bra varar!!
 
Lite skillnad från hur jag har sett ut senaste tiden när jag vaknat....
 
 
 
Många med hypo är ofta trötta hela tiden, något jag sällan har lidit av. Jag har samma energi som vanligt, däremot mycket känsligare för stress och press.
Den senaste tiden har varit alldeles för mycket och jag har så mycket jag försöker hålla reda på i huvet.
 
2 ggr har nu min man fått åka till min salong för att se om jag släkt ljus eller stängt av kaffebryggaren, när jag helt knäckt landat hemma sent på kvällen!
Rena rama "gå in i väggen" tendenser, och igår bröt jag ihop i makens famn.
 
Hur jag än försöker som kommer jag aldrig kunna göra saker halvdant eller lite lagom. Jag kör liksom på med 200% med allt. Det spelar ingen roll hur många bra råd jag får, så är jag alldeles för effektiv för mitt eget bästa. Min hjärna sprutar idéer och jag vill vara överallt.
 
När då "måste" sysslor hopar sig är jag ju duktig flicka. Men det här knäcker mig.
Idag har jag för ovanlighetens skull varit jättetrött, och signalerna om att jag är sliten är tydliga.
Dags att lyssna?!
 
Att pressa sig extra tillför inte så mycket bra om man ska försöka få lite energi till sköldkörteln och läka en läckande tarm.
Denna påsk blir stillsam kan jag säga. Hoppas jag kan lyckas låta bli att kolla mailen....
Men är man egen företagare är det helgen jag använder för att komma ikapp pappersmässigt eftersom jag har ett yrke som är helt utan dator och tid för pappersarbete. 
 
Skriver er jag inget i helgen, ha en underbar påsk! 💝