livet förändras

Läste ett inlägg från "Outsmartdisease" på Instagram, och det börjar bli lite tufft att läsa liknande saker om sådant man borde ändra på och/ eller sluta med.

Räcker det inte med att man lagt om kosten helt, gett upp ciggen, aldrig få rota i en godispåse och "moffa" in på fredagar, inga fler smörgåsar eller pasta.......och ständigt måste tänka på den mentala biten för att vara harmonisk och balanserad.
Måste jag på riktigt nu även ge upp mitt kaffe som gör att jag vaknar, måste jag ge upp njutningen av mitt vin?

Fattar folk vad man måste ge upp och ändra på just för att kroppen gått sönder. Min kropp häll inte för livets påfrestningar, och jag tänker inte skylla på någon annan, men det hade varit trevligt med mindre miljögifter och ett mer gynnsamt samhälle för egenföretagande.

Nä, jag är inte redo att släppa kaffekoppen eller vinglaset. Just nu kämpar jag med mitt eviga tuggummituggande, att få bort det.

Man gör fasiken nästan allt rätt, men man undrar ibland om det hjälper. Man blir liksom lite missmodig och nedstämd av allt man pysslar med bara för att må bra liksom. Då blir det tungt när inlägg från andra medvetna med denna sjukdom upplyser om fler "brister" och ovanor man skaffat sig.
https://cdn1.cdnme.se/4315290/8-3/outsmartdisease_559e33e5e087c3067112c65a_thumb.jpg
Ja ja, tur man inte deppar så länge! Nu ska jag dricka upp min kaffe ;-)
Puss på er