Om folk bara visste...

 Ja, så var det då ett Fråga doktorn program i morse på TV4, där man åter igen skulle ta upp frågor om Sköldkörteln....
Jag visste redan att det han säger tyvärr inte är hela sanningen, och det är tragiskt att vi som inte blir bra på den traditionella medicinen inte blir uppmärksammade!
 
När han pratar så låter det som det är så himla lätt att upptäcka och superlätt att åtgärda med levaxin. Det kan ta 6 månader för att bli bra....
Detta gäller väldigt många, men vi är otroligt många som bara blir sjukare och sjukare.
Vi blir deprimerade, har svår värk och kommer till sist inte ur sängen.
Vi blir sjukskrivna och klarar inte av livet längre.
Vi får svår ångest, och hjärtat tar skada. Fler autoimmuna sjukdomar kommer, när vi inte får rätt hjälp.
 
Han säger att man bara går upp ca 5 kg... Det är fan ett hån! Så många som ökar 20 kilo på bara några veckor. Svullna med myxödem som gör ont. Hud som svider och värker. Hjärta som slår konstigt. Nackvärk och ledvärk.
Nä, vi är inte bara lite trötta och häniga. Många blir som zoombies, trots medicin.
 
Det här är så otroligt svårt att få media att uppmärksamma. Det är som att ingen tror på oss.
Jag är glad som har hittat till forum, med andra som inte mår bra.
Vi förstår och stöttar varandra. Vi hjälper varandra med tips och råd. Hur vi ska äta, vad vi ska äta, vilka kosttillskott som kan hjälpa. Vilken kroppstemp vi bör ha!
 
Vi vet exakt hur vi blir bemötta av vården. Vi vet hur vi skulle kunna bli bättre, men vi nekas andra mediciner som faktiskt finns. Vi nekas provtagningar som är oerhört viktiga. Vi blir igrågasatta, och skickade till psykologen, och enda lösningen är antidepp medicin. Vi är undermedicinerade av fel mediciner som gör oss deppiga, vi ÄR inte deppiga!!!
Myndigheter, läkemedselsverket, politik och pengar styr allt detta, och jag blir galen på detta idiotiska system.
 
Jag tror det bara är Sköldkörtelsjukdom som ska botas med endast en typ av medicin för alla....
Det är t o m svårt att få lakotosfria tabletter!!!! VAAAAA!
 
Det finns mediciner som får oss att må bättre som tex det jag äter!
Jag blir tyvärr inte 100% bra, och skulle verkligen vilja prova naturliga hormoner, som faktiskt finns och många är de som berättar om hur bra dom mår på detta.
 
Naturliga sköldkörtelhormoner fanns långt innan levaxinet framställdes, som är syntetiskt och har visat sig inte funka för 70% av patienterna....
Dock tjänar LMV pengar på levaxinet, och naturliga hormoner kan de aldrig ta patent på. Jag tycker det luktar illa.. Sorry!
 
Att få naturliga hormoner utskriva är nästan omöjligt..... Nästan ingen läkare vill ens göra det, då de kan få problem och t o m bli avstängda. Det är INTE olagligt, men jag är rätt övertygad om att det har med pengar att göra!!
OM man får en läkare att vilja medicinera med detta, måste det sökas ett licens som ska godkännas av myndigheter! De flesta får nej!
OM man lyckas få ett ja, måste denna licens sökas VARJE ÅR, trots att sjukdomen är livslång! Nu har jag hört rykten om att man måste söka varje halvår...
 
Jag har faktisk frågat ett flertal läkare om naturliga hormoner, och jag har fått alla möjliga reaktioner! Allt från hotfull ton, till rena dumheter.
Min senaste läkare sa att hon tyvärr inte kan söka detta för hon vill inte ha bekymmer från solcialstyrelsen....
Det tycker jag bevisar att läkare som vill väl, får skit för att dom försöker hjälpa oss som inte blir bättre!
 
Ska det verkligen få va så här. Ursäkta, men jag tycker det är rena rama Hitler fasoner!!!!!!
 
Jag tycker ändå dagens doktor skötte sig okej, han va på tårna.
Men jag vet oxå att han fått in tiotusentals mail, och jag vet att vi var många från sköldkörtelföreningen på FB som bidrog med många mail.
Vi är oerhört trötta på inkompetenta läkare, som har åldedomlig utbildning på sköldkörteln.
Jag har hört att de får ca 20 minuterrs utbildning, och experterna (som vi ändå aldrig får komma till) har fullt upp med diabetiker.
Jag önskar verkligen att media kunde få upp ögonen för detta, vi måste få igång en debatt. Det är lite på gång, men det går otroligt trögt.
 
Vi är många sködkörtelsjuka som har stor kunskap på området, och vi önskar få den hjälpen vi behöver!
Jag är arg, ledsen och besviken på sytemet.
Inte undra på att jag blev ordförande på Sköldkörtelföreningen.
 
Jag ska låta irritationen rinna av nu, andas lite och ta min medicin.
Jag älskar livet, och vill inget hellre än att få må bra.
Puss på er