Idag kom tårarna

Anna Hallen som är en galet bra lärare i kostrådgivning har lovat att utmana oss och provocera oss!
Jag trodde nog att jag kände mig själv och erkänt mina laster för mig själv.
Jag trodde jag hade koll....
 
Idag på utbildningen började vi prata om det här med sköldkörteln och jag är överrens med henne om att det är en sk funktionell störning och inte en sjukdom!
Läkaren ger oss lindring i form av hormoner som kroppen själv dragit in på pga av stress och felätning.
 
Hon påpekade att om vi fortsätter att ge kroppen de hormoner den saknar, lyssnar vi inte på de signaler kroppen skickar till oss!
 
Vid stress i kroppen som tex sjukdom, felaktig kost, oro, dåligt mående mm så kämpar kroppen. Lyssnar man inte på signalerna på länge kommer kroppen göra allt för att rädda sig. Och det kan bl.a. Vara att sakta ner sköldkörteln!
Vi blir trötta och tvingas vila.
 
Men gör vi det????
 
Nej, vi går till doktorn och undear vad felet är... Vi går ersättningshormoner och kör på som vanligt!
Till sist går kroppen sönder!
 
Det gör ont att vakna!
Jag blev utbränd 2001, och än idag behöver jag jobba med detta!
Jag trodde faktiskt jag mådde bättre, men när jag blev konfronterad av mig själv med Annas hjälp idag så ramlade poletten ner hela vägen!
 
Jag är fan helt slut!
Jag fixar och donar. Ser till att allt funkar runt omkring mig.
Nu försöker jag lösa mina hälsoproblem sedan ett år samtidigt som livet ska flyta precis som vanligt....Jag är lika glad som vanligt.
 
Jag ska fungera som fru och mamma..,,
Företaget fungerar som vanligt och ingen märker skillnad.
Allt utanför mig är som vanligt medan mitt inre är i kaos och söker anledningen till min sjukdom... Eller den funktionella störningen.... Och jag ler och tar det med en klackspark.... Utåt sett ja!
 
Idag förstod jag hur trött jag är.
Tårarna och ilskan kom i bilen. Fan, vad tungt det blev.
Nånstans önskar jag mig ett break på ett halvår typ, men den ekonomiska och företagsmässiga möjligheten är typ obefintlig!
Det är nu en lottovinst suttit fint!
 
JAG inser att det är dags att försöka på ännu mer allvar med kosten nu!
Nu är det PALEO som gäller.
Nu är det mindfulness och inre frid som ska sökas tamefan! 
Idag har jag även börjat sänka min lio från 70 mcg till 60 mcg.
 
Mitt mål är att kunna äta mig frisk och göra mig frisk med mental träning.....
Det borde gå, jag har kunskapen! Och går det inte får jag hitta stöd i mina hormoner!
 
Champagne den dagen jag avslutar min medicinering, och om det inte blir så då har jag ändå gjort det yttersta!
 
Den svåraste utmaningen är den mentala! Jag har styrkan, men det är den inre stressen som kan ge mig utmaning!
 
Jag drömde inatt atT jag va ute å körde bil på natten och hade svårigheter att se vägen och var jag skulle köra!
Helt plötsligt blev det dagsljus och jag såg vägen klart och tydligt....
Min tolkning av vad mitt undermedvetna vill säga är;
 
Det är något på min väg framåt som gör att jag har svårt att se tydligt vilken väg jag ska ta eller hur jag ska ta mig fram.
När jag väl kommer förbi mörkret så kommer jag klart och tydligt se den väg jag ska ta mig fram på....
 
Som jag längtar till dagsljuset.....
Imorgon är det dag 4 i min utbildning inom kost, och redan nu har jag fattat grejen!
Dock en hel del kvar att lära, och jag längtar till att få förmedla mina kunskaper 😀
 
kram alla ☀️
#1 - - Maria:

Hej,
har precis hittat din blogg vilket är bra för mig! Jag har själv Hasimotos, vilket jag fick lista ut själv. Eller, jag har ätit levaxin i flera år men ingen har förklarat för mig att det är en eutoimmun sjukdom. Och nu har jag fått följdsjukdomar....
Förra året var extremt turbulent pga detta, och jag har gjort en massa kostomläggningar. Så det vore kul att få mer kontakt med dig och höra om allting du lär dig. Jag försöker så gott det går själv, men läkarna känns som de motarbetar mig, av någon aledning.

mvh mia