De e mycke nu 😀

Min tid vill inte rÀcka till! SÄ mycket som hÀnder just nu, och allt Àr sÄ spÀnnande och upplyftande! Jag som person Àr vÀldigt ivrig och vill kunna allt pÄ en gÄng....
 
Vilket sjÀlvklart Àr omöjligt!
PÄ min utbildning till kostrÄdgivare lÀr man sig mycket om sig sjÀlv och sitt beteende!
Jag Àr faktiskt mycket glad över att jag har förmÄgan att granska mig sjÀlv....
Jag tittar med skarpa ögon i min spegel!
Jo, dĂ„ jag har en del saker kvar att jobba pĂ„ đŸ˜±
 
Att bli bÀttre i sin Hashimoto Àr det ingen tvekan om att det gÄr! Den kan gÄ i remision, fullt möjligt!
Det Àr sÄ mÄnga som lyckats sÄ dÄ borde jag oxÄ!
Jag har jobbat hÄrt med min kost, och Àr definitivt pÄ rÀtt vÀg dÄ jag kÀnner mig pigg och stark bÄde psykiskt och fysiskt.
Jag har minskat mitt lio frÄn 80 till 60 mcg per dag, och min kroppstemp Àr stabil och pulsen likasÄ!
 
Jag tar 2 droppar jod varje morgon i mitt citronvatten. Jag shottar min omega 3. 3 paranötter dÄ jag har tillrÀckligt med selen.
Till kvÀllen blir det en zinktablett samt magnesiumcitrat!
Det Àr alla tillskott jag tar, eftersom jag aldrig kÀnde nÄgon skillnad pÄ de andra, och att mina uppmÀtta nivÄer va bra!
 
Med den kosten jag Àtit sedan ett Är Àr alla mina vÀrden förbÀttrade.....
 
Nu Àr det utmaningen att sÀnka mer av min lio. Jag vill inget hellre Àn att kunna avsluta denna funktionella störning i min kropp.
Jag vill unna min kropp vÀlmÄende!
Men har man som jag misshandlat din kropp mentalt och fysiskt under mÄnga Är, Àr det inte bara att switcha tillbaka....
De senaste 13 Ären har jag jobbat pÄ den mentala biten, och jag jobbar Ànnu pÄ det.... Dock börjar det ge resultat!
 
TĂ€nk att man mĂ„ste lĂ€ra sig att andas igen oxĂ„! AlltsĂ„ andas rĂ€tt 😁 Jag kan sĂ€ga att stress/oro/Ă€ngslan tar sakta men sĂ€kert död pĂ„ oss. SĂ„ Ă€r det med felaktig mat oxĂ„!
 
Jag har fÄtt erfarenheten nu att man inte alltid kan lita pÄ lÀkare eller LÀkemedelverket. Man mÄste tÀnka sjÀlv! SÄ Àr det oxÄ med matindustrin och Livsmedelsverket.
Tro inte pÄ allt, och ta reda pÄ fakta!
 
Jag som nu lÀser nÀringslÀra börjar allt mer gÄ upp ögonen. Vi har blivit lurade sÄ mÄnga Är.
Det vi trodde va bra för oss, Àr inte det i lÄnga loppen....
Vi mÄste tÀnka sjÀlva. Inte alltid blint tro pÄ myndigheter!
För vad styr dom.....
 
Jag Àr sÄ taggad att fÄ börja arbeta med kostrÄdgivning, och fast jag Àn Àr novis sÄ hoppas jag pÄ att kunna förÀndra och förbÀttra! Och det hÀr med den mentala biten dÄ!
 
Jo jag ser till att lyssna inÄt! Göra sÄnt jag tycker om, umgÄs med hÀrliga vÀnner! Jag struntar ibland i stÀdningen eller andra trÄkiga mÄsten. Jag Àlskar min familj lite extra!
Och JAG ANDAS
Jag andas genom nÀsan, och övar Àven detta pÄ trÀningen! Jag tÀnker ofta pÄ att fÄ ner andningen i magen.
SĂ€nker axlarna, strechtar nacken.
Ja det finns mycket man kan göra! För det Ă€r inte vĂ€rt att vara sjuk. Jag har vĂ€nt min spiral mot det friska hĂ„llet! Im on My way! 😀💖
 
Förra veckan tog jag och en god vĂ€n en superskön vĂ„rprommenad i solen och avslutade med en trevlig lunch! Snacka om att förbĂ€ttra dopamin, seratonin, oxytocin och endorfiner 👍
 
Kram alla!