Det sket sig kan man säga......

Min doktor ringde nyss........
 
Min sköldkörtel har inte repat sig ett smack....grrrrr Att jag klarat arbete och att kliva ur sängen den senaste veckan är ett under! Jag måste ha en stålvilja eller nåt!
Min diagnos är nu Primär Hypotyreos.
 
Min kost hjälpte inte att få igång den lille rackaren, men har ändå tagit bort angreppet på sköldkörteln (TPO antikroppar). Så det är ju alltid nåt!
 
Jag gråter på insidan i ren frustration, då jag vet att min doktor vill att jag ska börja med levaxin igen.... Levaxin som gjorde mig fylld med ångest och stress :-(
VARFÖR FÅR JAG INGET ANNAT!!!!!!! Jag är så kluven till detta! Lio tänker jag iaf inte släppa så länge jag inte får ett annat alternativ än levaxin....
 
Mina värden är följande just nu:
TSH 15 (ref 0,40-3,5. Friska bör ligga på 1,5)
T4: 6 (ref 9-22)
T3: 2,2 (ref 2,2-6)
 
Riktiga skitvärden faktiskt, och det är konstigt att jag hållt mig på fötter. Kanske ska jag tacka mitt förnuft som ändå stöttat med lite porcine som innehåller lite sköldkörtelhormoner.
Har sedan någon dag även återfört T3 igen, då jag hade så låg puls. Magen och tarmarna stod helt still och sömnen blev konstig rätt omgående faktiskt. Nu med lite lio är det igång igen!
 
Mitt humör har fått sig en rejäl smäll, och jag vill bara falla ihop i en liten hög. Ja snacka om att börja om på ruta 1!!!!!
Och levaxin är vad jag får....... men jag har ju "tur" som har en läkare som ändå är villig att skriva ut Lio. För jag överlever inte annars.
 
Jag måste fråga henne om mitt låga kortisol och den svullnad och tryck vid ögon som kommer så fort jag börjar medicinerar igen..... Är det binjurarna tro??
Såååå evinnerligt trött på att klura ut allt själv.
Det blir nog iaf en tidig morgondos lio för att hjälpa binjurarna......
 
Börja om från början..... börja om på nytt.....
SKIIIIIIIIIt å HEEEEEELVETE
#1 - - Petra:

Kram!
Men nu har du provat och helt kasst har du ju inte mått. Du har haft mkt för dig. Kanske värt att prova om några år igen när det känns rätt. Fantastiskt att antikropparna sjönk. Bara en sån sak!
Va ledsen nu så du kan ta itu med det här när du är redo.
Kram/
Petra

Svar: Åh, vad peppande och stöttande ord från dig <3Precis de orden jag behövde höra, och ja det faller en liten tår och man vill bara ge upp allt för en stund! TACK
Nadja

#2 - - fia:

Tråkit Nadja!! Du som sköter dej så bra, håller tummarna att du mår bättre snart! Vad kan jag göra för att pigga upp dej? Behöver du choklad?? Kramar..

Svar: Ja, som jag jobbat för min hälsa och det här blev en redig käftsmäll. Men oxå en insikt.Kvinnor behöver alltid choklad. Kram
Nadja

#3 - - Carina Isaksson:

Det ficksar sig jag lovar. Försök hjälp dig själv som du hjälper alla som du hjälper och stöttar för det går ku galant eller hy ur de på mig .nu slutar jag nu blir det smetigt om jag fortsätter. Går bra vi stöttar di med en 🐻 bamsestor kram. Live you. ❤️💕🐞

Svar: Tack ❤️ Jag har ju blivit sjukskriven halvtid nu. Så det är dags att Bli lite ego! Kram ☀️
Nadja

#4 - - Carina Isaksson:

Det ficksar sig jag lovar. Försök hjälp dig själv som du hjälper alla som du hjälper och stöttar för det går ku galant eller hy ur de på mig .nu slutar jag nu blir det smetigt om jag fortsätter. Går bra vi stöttar di med en 🐻 bamsestor kram. Live you. ❤️💕🐞