Avslöjade stor okunskap men ett stort hjärta.

Min läkare blir inte klok på mig..... Hon tycker att jag är "intressant" och hon är ändå villig att lyssna på mig.
Blev ju ilinkallad till henne med de kassa värden jag hade på sköldkörteln, och ändå surade hon när jag sa att jag åter åt 20 mcg lio. Va fan, tänkte hon att jag skulle tagit mig fram omedicinerad.
 
Med ett T3 värde som ändå är det aktiva i kroppen, på 2,2 när lägsta ref är 2,5 så hade jag ju inte mycket att arbeta med. Inte undra på att magen stod still....
Men hur fan orkade jag arbeta?? Den frågan ställde jag till henne.
Hur kommer det sig att jag inte mår så jävla kasst som proven säger. Och då är det T3 som flyter i blodet..... Vad som kommer in i cellen är troligen ännu mindre ;-(
 
Min doktor frågade om jag medicinerade för min ADHD..... hahahhaha. Jag har inte ens diagnos!!!!
Näää, svarade jag. Det va då ett jäkla tjat om ADHD!!
Men jag kanske ska tacka min odiagnostiserade ADHD att jag ändå står upp och har en hjärna som funkar bättre än någon utan Hypo ( jag har bättre minne än min man)
 
Men burr vad jag fryser!!
 
Ja ja. Väl hos doktorn började hon yra om att återinsätta levaxin och ta bort allt lio..... Hallåååååååå. Är hon helt från vettet.
Hur jag än förklarade att jag blir jättedålig på levaxin. Jag är beroende av direkt T3 för att fungera och jag har ALDRIG varit övermedicinerad, vilket hon hela tiden sa.
Enligt blodprov är bara mitt TSH pressat, men T3 inom ref.
Där blev hennes okunskap avslöjad om hur farligt det är att medicinera med Lio.
 
Hon gör som alla okunniga läkare och tittar bara på TSH, som inte säger ett smack om mitt mående och inget om att riskare hjärtskador.
Hon vill få upp T4, vilket är helt okej. Men att ignorera min dåliga konvertering som jag berättar om är galet.
Att mina värden på T3 alltid legat inom ref med både levaxin och lio tänker hon inte på. 
 
Jag berättar att mitt melatonin sjunker utan lio och ger mig sömnsvårigheter. Jag har redan testat medicinering bara på levaxin!!!!
Jag hade svår ångest, vilket är pga av T3 brist.
 
Och då gör hon det klassiska..... HON TYCKER ATT JAG SKA ÄTA ANTIDEPRESSIVA!!!!!!
Jag höll på att svimma.
Jag är INTE deppig! Men kroppen kan inte bilda signalsubstanser utan T3. Och min kropp konverterar inte levaxinet ordentligt så att jag får T3 i rätt mängder..... ååååååå grrrrrr
Och när jag berättar om de jobbiga hjärtslagen jag får av levaxin, då ska vi sätta in betablockerare.....
Jag har redan en puls på 60-70, hur lågt ska det bli!!!!!!
 
Så i hennes värld ska jag medicinera med Levaxin för att det ska se bra ut i blodet!
Tillsätta betablockerare eftersom jag får biverkningar av levaxinet.....
Och tillsätta SSRI, för att jag inte kan bilda signalsubstanser pga T3 brist.
Sen är det väl nån biverkning av ssri, och då får man nån medicin för det...
 
Varför inte ge det som fattas? T3 och låt mig prova naturlig sköldkörtelhormon eftersom det innehåller T4.
Nä, det är stört omöjligt! Vad är det med vården egentligen. Jävla maffiasamhälle. GRRRR
 
JAG BLIR FAN GALEN!!!!!
Det är ju fan misshandel!!
 
Jag frågade varför jag skulle äta antidepp när jag inte är deppig!!?? Det ökar ju bara receptorerna, inte mängden serotonin...... Då äter jag hellre omega 3 (vilket jag redan gör) som förbättrar upptaget av serotonin.
Och SSRI har ju ett gäng biverkningar, men det finns säkert nån medicin för det.... En av biverkningarna är bla att sköldkörtelfunktionen minskar :-(
 
Varför inte bara ge T3 (lio) som är det som saknas, och har INGA biverkningar om man inte överdoserar (och det vill man inte, jag lovar vad skit man mår då)
Hon menar på att man liksom "drogar" på lio. Och där fräste jag ifrån. Vem fan vill droga på det!!!!! Jag vill ju bara må bra!
 
Jag ska ge min doktor lite cred faktiskt. Hon är villig att lyssna och lära.
Jag lovade att börja med svag dos levaxin..... Men hon gick med på mitt önskemål om att lägga till 20 mcg lio.
Hon är självklart rädd att jag ska få hjärtflimmer. Men efter ha varit på Helena Rooths föreläsning i ämnet, vet jag att det inte kommer bli så, så länge jag inte övermedicinerar!!
 
Jag har även en otroligt bra hjälp från andra patienter som har stor erfarenhet. Och dom litar jag på mer.... Dessutom har jag sett till att ha "naturlig" T4 istället. Så får hon tro att jag äter levaxin. Jag vägrar att må så dåligt. Dey är inte okej att utsätta min kropp för denna misshandel något mer.
 
Det har varit 2 otroligt jobbiga år, och med en son som har det tufft har bägaren runnit över och jag klev ut från min läkares rum även med en deltidssjukskrivning.
Jag måste få chansen att läka både själ och kropp.
 
 
Det känns lite tungt att avboka kunder, och det är otroligt kostsamt att vara sjukskriven som egenföretagare. Det kommer bli som att arbeta gratis, eftersom alla kostnade måste täckas. Så den tid jag arbetar går till kostnader, och lönen blir 80% av sjuklönen på en halvtid och då får man räkna bort 7 dagars karens oxå :-(
Men hälsan går först.
 
Min önskan och vision är att utbilda alla läkare att förstå hur vi med hypotyreos funkar!!!!
Dom suger hårt på denna sjukdom (förutom några få suveräna läkare. Har en bokad tid i september hos en bra)
 
Ha en fin dag alla <3
#1 - - Mia:

Bra skrivet, lider med dig. Får man fråga vem du ska till i september? Jag har själv varit hos Kamanor, Bo Wikland och Hormonelle (Sverker) men det har inte hjälpt!!

Svar: Hej! Jag ska till Gunilla Saupe
Nadja