Nya krafter

Tog en powerwalk på 7 km idag i Svergiesommarens 30 gradiga värme.
 
Men jag känner hur energin återkommer sakta i min kropp och idag är jag uppe i en dos av 90 mcg erfa, vilket motsvarar ca 60 mcg levaxin och 3/4 tablett lio. 
Till det tar jag 20 mcg lio.
 
mina morgonsvullna ögon är borta, men en viss rinnighet finns kvar.
Man får liksom gnugga sig ordentligt i ögonen på morgonen för att vakna till liv och se nåt överhuvudtaget 😜
 
Jag läser om så många andra som mår mycket sämre än mig, och jag är ändå tacksam nånstans att jag har lite faighting-vilja. Att kämpa för mig själv.
 
Jag har sökt mycket information, och vet idag vad jag kan göra för att hjälpa mig själv.
Jag har oxå förstått att många helt enkelt inte orkar själva.
Framförallt kan det bli dyrt med alla prover man behöver ta.
För mig slutade det med att jag utbildade mig till kostrådgivare...
 
slutade och slutade... Nja det är väl en början på nåt nytt! Och idag med mer anpassad medicin för mig som jag tål så känner jag hur gnistan kommer tillbaka.
Jag har liksom viljan igen att göra saker, energin att ta mig för saker! Jag har mig själv tillbaka! 😀
 
Under min svettiga powerwalk strömmade tankarna och idéerna i huvudet. Jag vill såååå få fart på SköldkörtelSvergie 😳
 
ALLA SKA HA RÄTT TILL ANPASSAD BEHANDLING!
Men det kräver en hel del kunskap till läkarna, men oxå en vilja hos oss att göra förändringar hos oss själva.
Vi kan inte bara förlita oss på en tablett eller vad doktorn säger.
Vi måste tänka, känna och agera själva!
 
På min promenad idag svullnade händerna upp. Och visst kan jag skylla på värmen eller åldern, men tyvärr är det nog den lille rackaren till sköldkörtel som bråkar med njurarna.....
Nu för tiden uppmärksammar jag symtomen, men skiter lite i dom.
Psyket är starkt, och jag har bestämt mig för att vara lycklig och stark!
 
jag tänker njuta av dom åren jag har kvar, vilket jag hoppas är supermånga och alltid lagom medicinerade med mediciner jag tål och inte behöver smuggla..... 😱
 
Vilken underbar sommar vi har, och jag sitter ute efter en glutenfri, lågkolhydrat middag.
Jag smuttar på ett glas rött och inser att jag har det jävligt bra här i livet, trots att min läkare kastat ut mig för att jag vägrar följa hennes idiotiska råd o recept! 
 
Soliga sommarkramar 
/Nadja 
 
 
#1 - - lillemor:

Hoppade in på din blogg och läste lite. Kostrådgivare kanske vore något att försöka bli. Om inte annat för att hjälpa sig själv i denna trassliga värld man hamnar i som sköldkörtelsjuk.
=)

Svar: <3
Nadja