En ny dag!

Idag vaknade jag och kände genast en ny energi fyllas i min kropp! Jag kramade båda mina barn extra hårt, men tyvärr missar jag mannen som alltid börjar jobbet innan gryning!
 
En skön känsla sprider sig i min kropp, och gårdagen känns som bortblåst! Men så här kan Hashimoto hålla på oxå.... Igår hade jag varit utan min medicin ett dygn, vilket gått ur mitt blod. Så min stackars kropp fick hantera Mr Hashi själv!
Så att mitt humör blev rubbat så lätt har en del förklaringar!
 
Just nu har jag tagit bort den långvariga medicinen Levaxin (t4),  och äter bara den kortverkande Liothyronin (t3)
Har sedan november fasat ut levaxinet, för att nu kunna rensa kroppen från något som heter reverse t3, som kroppen troligen bildat för mycket av från det inaktiva t4 (levaxin). När detta händer kan inte det aktiva hormonet t3 arbeta korrekt, och man blir sjukare trots levaxin.
Detta är det få läkare i Sverige som kan något om, därför bekostar jag detta själv! Provet skickas sen till England.
 
idag äter jag 80 mcg liothyronin fördelat på 4 ggr/dag.
Har ju hänt att man missar..... Tröttsamt att komma ihåg! 
 
Så att underbart att mitt humör är tillbaka, och strax iväg till gymmet! Sen en alldeles för lång arbetsdag....
kram kram 😜