Halverad medicinering!

För ett år sedan åt jag 75 microgram levaxin som ändå är en ganska låg dosering av underfunktion av sköldkörteln. Jag har aldrig någonsin mått så dåligt med hjärtrusningar, svår ångest som ebbade ut i oförklarliga depressioner...
Jag fattade inte vad som hände med min kropp, och min läkare kunde inte förklara! Det jag faktiskt förstod var ju att medicinen jag åt protesterade min kropp emot något så ofantligt!! 😱
 
Jag har aldrig känt mig så utlämnad och övergiven. På nätterna skrek jag efter hjälp när hjärtat rusade så jag låg sömnlös.
 
Hjääälp, vad är det som händer??? Skulle jag dö??
Och läkaren gjorde inget för att hjälpa mer än att erbjuda antidepressiv medicin och psykolog.
Jag är idag glad att jag hade kraften att lyfta blicken och söka vidare och fann medicinen Liothyronin.
 
Det har absolut inte varit en lätt resa, utan jag har hela tiden fått luta mig emot kroppens signaler, och det var ju något nytt.
Jag har alltid bara kört på utan att känna efter vad min kropp sa till mig....
 
Inte konstigt att jag blev utbränd!
 
Jag har nu gått igenom att äta 75 mcg levaxin och sedan 50 mcg levaxin och 40 mcg lio.
I januari hade jag dragit ner så pass mycket på levaxinet att jag slutade helt med det eftersom mitt hjärta var så påverkat.
Jag åt endast lio från 6 januari som blev en dos på 80 mcg lio.
 
När jag påbörjade min utbildning till kostrådgivare i mars trillade min senaste pusselbit in, och jag förstod att jag måste jobba mycket hårdare på den mentala biten och min inre stress.
Jag är en personlighet som styrs av dopamin och jag har ett extra stort behov av att kickar i mitt liv.
Kickar och återhämtning samt en inre ro,
Jag har dagligen arbetat med detta och äter en kost sedan maj 13 som är den bästa tänkbara för mig.
 
På dessa 7 veckor har jag nu halverat min dos av lio..... Jag känner att hela mitt inre mår så mycket bättre och min medicin orsakar stress. Och det innebär att jag måste minska!
 
Är det verkligen så fantastiskt att min kropp repar sig?? Det vore så galet lyckligt ❤️
 
Mitt mål är att till sommaren ta nya prover på min sköldkörtel, och att ha minskat massor mer på min medicin!
Jag känner att hela min kropp mår så bra just nu, och jag är fylld av tacksamhet, glädje och förhoppning 😍
 
Håll tummarna alla för att det går vägen 😀
Gla påsk 🌹