Livet tuffade på....

...som vanligt under 2011. Levaxindosen på 50 mcg verkade göra jobbet. Några andra råd eller någon annan information fick jag inte från min läkare. Och som så många andra ifrågasatte jag inget utan åt min medicin, och tog inte reda på nåt mer än vad mina kunder berättade. Och ingen av mina kunder berättade om några problem med medicineringen.
Men hur var det då med mitt MCV värde i blodet? Jo då, det stod stadigt på lätt förhöjt, och det var inget mer att göra enligt doktorn.
Det skulle senare visa sig att det va b12 brist jag led av. Vilket jag själv tog reda på och gjorde något åt!

2012 kom och till sommaren upplevde jag att jag hade problem med sömnen.... Hade liksom svårt att sova helt oförklarligt! Jag har aldrig haft problem med det, och mitt undermedvetna sa att det hade med mina substanser i kroppen att göra....
Min löpträning kändes tyngre trots kontinuerligt tränande.
När jag sprang mitt andra midnattlopp detta år var det mycket tyngre, och jag minns hur jag tänkte att nåt är galet i kroppen! Backen jag året tidigare klarat, var jag tvungen att gå upp för. Varför?

Mitt undermedvetna borde jag lita på, då det alltid haft rätt. Jag drömde tom under denna höst om att jag skulle gå till läkaren och en sköterska kommer och frågar efter namnet på min läkare.... Jag mindes inte så jag frågade min man, som sa:- Nadja!
Nä, sa jag, det är ju jag! Vad heter läkaren!!
Tre gånger upprepar min man namnet Nadja.... Jag ger upp och går in till läkaren.
Där i min dröm visste jag långt innan att jag skulle bli min egen läkare.... Och nu med facit i hand..... Så blev det 😫

När hösten kommer får jag allt mer problem med smärtor och stelhet i min nacke och mina handleder. Jag får en karusellyrsel jag aldrig upplevt! Till sist uppsöker jag läkare.
Nacken och rygg röntgas och endast små förändringar upptäcks, men inget som kan förklara yrseln.
Jag går till sjukgymnast och det känns som inget hjälper. Massören gör allt i hennes makt. Till sist blir det rehabträning på gym. Men inget verkar hjälpa.
Yrseln kommer och går precis som den vill. Världen snurrar i högt tempo när jag kliver av löpbandet på gymmet. Jag kan stå å prata med en kund, åh vips så snurrar det till..... Jätteläskigt.

Min ordinarie läkare, Kalle ringer och har hittat lösningen!
Det är stress......
Vaaaaaa! Jag är fan inte stressad!!
Om jag ville kunde jag boka tid hos honom, så kunde vi diskutera saken.
Sagt och gjort! Det visade sig att mitt TSH värde stigit från 0,9 till 3,5, men det hade inget med saken att göra enligt Kalle! Idag skulle jag säga BULL SHIT! Det är väl klart det har.... Min sköldkörtel förstörs ju och producerar sämre med tiden, och jag behöver högre dos.
Hans förklaring till det högre TSH värdet är att jag skulle missat nåt piller 😱
(Det tar 6-8 veckor för levaxinet att verka så att missa nåt piller skulle inte påverka TSH som är det som visar hur hårt man piskar på sköldkörteln att producera t4 och t3 hormoner. Ju lägre TSH desto mindre piskas sköldkörteln på)

Jag trodde inte på hans teori, men han tyckte att vi skulle höja mitt levaxin till 75 mcg 3dagar/veckan och övriga 50 mcg.
Dock vidhöll han att yrseln va orsakat av stress......

Nu är det bara 10 dagar kvar till julafton 2012, och jag startar med min högre dos levaxin...... Snart kommer livet ta en vändning jag aldrig jag trodde jag skulle få uppleva.......
Följ med mig, jag hade behövt alla händer att hålla i......